"قطايف الصباح ٤".. تحليلات رمضانية | الصباح
السعودية تستضيف 200 حاج من أسر ضحايا هجوم نيوزيلندا الإرهابي     elsaba7     أسامة كمال يشن هجومًا حادًا على "أردوغان".. ويؤكد: حول تركيا لدولة بوليسية     elsaba7     طقس حار جدًا غدًا.. والأرصاد: درجة الحرارة 42 (فيديو)     elsaba7     مخاطر جمة.. ما الذي يحدث للجسم عند تناول السكر بكثافة؟     elsaba7     غدا.. حزب "المصريين" يعقد ندوة "المرأة نحو الأفضل"     elsaba7     رئيس الرقابة الصحية: الهيئة تُعد مستقلة وتتبع رئيس الجمهورية مباشرة من أجل ضمان حيادية     elsaba7     أسامة كمال يعلق على تقرير البنك الدولي.. ويؤكد: المؤشرات الاقتصادية في تحسن كبير     elsaba7     والد الشهيد الرقيب أحمد عبد العظيم يكشف كواليس الحوار الذي دار بينه وبين الرئيس (فيديو)     elsaba7     الرقابة الصحية: يُجرى حاليًا تسجيل واعتماد المنشآت التي تقدم خدمات صحية ماهرة     elsaba7     رئيس الرقابة الصحية يُشددّ على ضرورة توافر عمالة ماهرة بالمؤسسات الصحية     elsaba7     مبادرة لتدريب وتوظيف ذوي الاحتياجات الخاصة بأمانة حزب الحرية المصري بأكتوبر     elsaba7     محمد حميدة يكتب: الجمهور "مُحرز" الهدف في مباراة الجزائر     elsaba7    

"قطايف الصباح ٤".. تحليلات رمضانية

محرر الصباح / 2019-05-10 17:47:04 / فن
قطايف الصباح

قطايف الصباح

-في اليوم اللي كان فيه حد بيراقب محمد رمضان وبنت ماجد المصري، وهما بيتقابلوا في الغيط، كان فيه حد بيراقب محمد ممدوح وفاطمة ناصر وهما بيتقابلوا في كافية.

-الأفضل من أحمد فتحي شقة فيصل هو وأحمد فتحي في الواد سيد الشغال.

-من كريم عفيفي ولد الغلابة وكريم عفيفي فكرة بمليون جنية، أكيد كريم في ولد الغلابة.

-من كريم محمود عبد العزيز شقة فيصل، وكريم محمود عبد العزيز "هوجان" الأتنين حلوين .

-أما محمد ممدوح ولد الغلابة ومحمد ممدوح قابيل، في الأتنين عفاريت تمثيل وركبوا محمد ممدوح، والعاقل اللي يتفرج ويستمتع بالأتنين.

-لكن بصراحة صلاح عبد الله شقة فيصل وصلاح عبد الله هوجان الأتنين ملهمش لازمة ومش عارف ماله الحقيقة.

-كلبش ٣: للمرة الأولى أشوف أداء ممثل بيعمل دور عيل صايع وشبح في نفسه من كرموز، بكل تفاصيله وحركاته بالحلاوة دي عن "أحمد العوضي" أتحدث.

-الطبيعي هو اللي بيموت من غير ما يسيب اي علامة في الدنيا ، أما اللي مش طبيعي واللي زيي بيكتب التاريخ هشام سليم "كلبش ٣".

-لمس أكتاف: صدق اللي قال اللي يعيش ياما يشوف ، واللي يتفرج على حنان مطاوع في "لمس أكتاف" يشوف تمثيل وحلاوة وجمال أكتر .

-لمس أكتاف: مشهد فتح الكوتشينة بين فتحي الوهاب وشريف دسوقي ، شوط حلو بين أتنين عتاولة تمثيل، في ماتش نهائي.

-ولد الغلابة: صدق اللي قال "المشهد اللي يوجعك يلمسك، والأغنية اللي تلمسك تألمك" صوت بهاء سلطان وأغنية صفحة النسيان.

-ولد الغلابة: أنجي المقدم، ثم أنجى المقدم، ثم أنجي المقدم، ثم يأتي الآخرون.

-ولد الغلابة: بمناسبة أنجي المقدم، مشهد محمد ممدوح معاها النهاردة حلو حلاوة تقشعر البدن والروح.

-زلزال: الأغرب من أن حلا شيحا تطلب مهرها من محمد رمضان في الحلم رمان، أن محمد رمضان يفرط الرمان في كفها بالسهولة دي، ماكنش حد غلب. 

-زلزال: هو بنت ماجد المصري اللي بتحب محمد رمضان بتاخد القلم وتقع ع الأرض، وتنام شوية وبعدين تستني ماجد المصري يصحيها ويضربها قلم تاني ليه؟ ها .

-الوقت بيستنى الحبايب محمد رمضان "زلزال".

-مملكة الغجر: سامح الصريطي في مشهد بيكلم واحد خليجي فيديو كول ، بس تقريباً الخليجي مش واخد باله وبيكلمه مكالمة العادية في الناحية التانية. بس برضه متظلمهوش ياجماعة.

-مملكة الغجر: يعني جايبين هاكر في ٢٠١٩، وبيفك شفرة ومافيا عالمية وخيول بملايين، ومقعد الهاكر علي كمبيوتر بسلك في المشهد، يهده الـ Low Budget

-شقة فيصل: دمك خفيف وكل حاجة حلوة تقومي قايله ايفيه زي ده "اه أختها من بعيد من ناحية دمياط ساعتين بالميكروباص كده" مش قولنا ميت مره نبطل قلش رخيص يا أيتن ياعامر .

-شقة فيصل: كريم محمود عبد العزيز كل يوم كل مشهد بيمثله بيثبت أن أبن الساحر "حاوي تمثيل".

-قابيل: اللي متفاجئ أن محمد ممدوح في شخصية الظابط هو قابيل القاتل السفاح، يبقى نسى شابوهات يوسف الشريف وتويستاته.

-قابيل: بمناسبة محمد ممدوح اللي لسه متضايق وشايف أن صوته مش مفهوم وعامله صداع ياحرام، أحب أقوله ياريت يبقى عندنا في رمضان ٣ بيمثلوا زيه بنفس مشاكل الصوت وبعدين يتكلم.

-هوجان: رغم أن محمد أمام واخد من أداء الزعيم كتير في شعبان شايل سيفه، بس حلو ودمه خفيف الصراحة.

 

 

-سوبر ميرو: حلقة كاملة، ٢ ايفيه لحمدي الميرغني، ٣ ايفيهات لأيمي سمير غانم، ٥ ايفيهات لسمير غانم والحلقة برضه مش بضحك خير إن شالله حد يطمنا.

 

-بدال الحدوتة ٣: مشهد دنيا سمير غانم مع دلال عبد العزيز والعريس اللي بيتقدم لها في السجن مكتوب كويس وجديد.

 

-بدال الحدوتة ٣: كلاكيت تاني مره مشاهد عمرو وهبة مع شيماء ودنيا سمير غانم أكتر مشاهد بتضحك في المسلسل.

 

-هو الأهبل بيزفوه ليه؟ عشان أهبل، واللي بيتجوز بيزفوه ليه؟ عشان أهبل برضه، دنيا سمير غانم "بدال الحدوتة ٣".


اضف تعليقك

لأعلى