سؤال محرج من اسامة كمال للدولة | الصباح
متحدث البرلمان: نرفض تدخلات أردوغان الذي حول سجون تركيا إلى «سلخانات».. فيديو     elsaba7     أحمد موسى يفتح النار على أردوغان: ضيّع تركيا.. ويداه ملطخة بدماء الأبرياء.. فيديو     elsaba7     الخارجية اليونانية: سينتخذ إجراءات عقابية ضد تركيا بسبب التنقيب بدون حق في المنطقة الاقتصادية.. فيديو     elsaba7     حماية المستهلك يعلن بدء إجراءات تعويض متضرري «تذاكر الكويت».. فيديو     elsaba7     تدشين التعاون بين مركز القاهرة الدولي لتسوية النزاعات ومكتب الأمم المتحدة لسيادة القانون     elsaba7     تعليق ناري من أحمد موسى بعد هجوم الإخوان عليه: «برنامجي واجعهم وبيعيطوا من امبارح».. فيديو     elsaba7     تعرف على ميعاد فصل الصيف رسمياً      elsaba7     المهدي التونسي رئيسا لنادي روتاري هيليوبوليس الكوربة للسنة الروتارية ٢٠٢٠/٢٠١٩     elsaba7     الاهلي يرفض التفريط في جيرالدو.. اعرف التفاصيل     elsaba7     فنان مصري يسخر من صورته وهو صغير..تعرف عليه     elsaba7     مصر تدين الهجوم الإرهابي على صالة لمشجعي كرة القدم في بلدة كوندوغا في نيجيريا     elsaba7     أسامة كمال يستنكر عدم الاحتفال بعيد الجلاء     elsaba7    

سؤال محرج من اسامة كمال للدولة

الاعلامي أسامة كمال

الاعلامي أسامة كمال

فتح الإعلامي أسامة كمال مقدم برنامج مساء DMC ، قلبه مع مشاهدي البرنامج قائلا" ما هو مستهدف الحكومة من الأجازات والبريدجات للحكومة والقطاع العام والخاص في ظل استراتيجية 2030؟ مجرد سؤال".

وأضاف كمال في برنامجه مساء DMC اليوم الجمعة ، ":أيام ويرجع الحر ومعاه زحمة مع ان الناس أجازة.. السؤال هو، هل الدولة بتحب الاجازات عشان توفر استهلاك كهربا في المصالح الحكومية وتقلل استهلاك البنزين والسولار في الشوارع؟".

وتابع كمال" هتسألني وانت بتقول لنا الكلام دة ليه؟ هو انا اللي بادي الاجازة، لأ طبعاً يا فندم سيادتك مش بتدي الأجازة، سيادتك بتاخدها بس، والدولة هي اللي بتدي الأجازات والناس كلها في الدنيا بتاخد أجازات طويلة وقصيرة، ومن حقك تشحن من غير ما مديرك اللي مزاجه عكر ينكد عليك".

ووجه كمال سؤالا للحكومة والدولة قائلا" هو انتوا بتعملوا كدة ليه؟ عايزينها تدور ازاي في ظروف زي دي؟ وللا هي بتدور من غير الناس وانتوا مش هتاخدوا أجازة وتدوروها بالنيابة عننا".

وقال ساخرا" :انتوا ادرى، بس لو انتوا ممكن تعملوا كدة، ما كل جهة تبعت المرتب بالبريد وللا بكارت المرتب ودوروها طول السنة، ما جاتش ع السبع أشهر الباقيين اللي فيهم برضه مولد النبي وراس السنة وعيد النصر وعيد الشرطة وشوية مناسبات تانية بناخدهم أجازة".


اضف تعليقك

لأعلى