بعد تعليق ابنه .. نكشف حقيقة عدم وجود محمود البزاوي في أفيش "كازابلانكا" | الصباح

بعد تعليق ابنه .. نكشف حقيقة عدم وجود محمود البزاوي في أفيش "كازابلانكا"

أحمد حسن / 2019-04-08 13:56:25 / فن
كازابلانكا

كازابلانكا

أثار أكرم محمود البزاوي الجدل علي مواقع التواصل الاجتماعي، بعد تعليقه علي البوستر الدعائي لفيلم "كازابلانكا" بطولة النجم أمير كرارة.

وبعدما نشر المخرج بيتر ميمي البوستر الدعائي عبر صفحته علي موقع التواصل الاجتماعي "انستجرام "، قام أكرم بالهجوم علي صناع العمل، مؤكدا أن والده يقدم دور مهم في العمل، ومتعجبا من عدم وجوده علي البوستر الدعائي، وهو الأمر الذي أثار الجدل خلال الساعات القليلة الماضية .

وأكد مصدر من داخل العمل أن البوستر الدعائي الذي تم نشره، هو أفيش مبدئي وليس نهائي للعمل، كما أن هناك عدد أخر من الفنانين المشاركين في العمل، لم يتم وضعهم علي الافيش، وهو ما يعني بأنه مبدئي .

يذكر أن البوستر الذي تم طرحه، يضم النجم أمير كرارة، والممثل التركي خالد أرغنش، و عمرو عبدالجليل، وغادة عادل، وإياد نصار، وأحمد داش .

البوستر حمل تعليقا "العركة لو ابتدت، هتزعل" ، وعلق عليه أكرم قائلا : " مبدأيا أبويا ماعندوش اي فكره عن البوست ده" .

وتابع " انا ابويا طيب و يمكن طيبته دي هي اللي كانت سبب في تأخير نجاحه و انه كتب من الباطن كتير مثلا زي ما قولت قبل كده و كان دايما بيعمل حاجات و تنجح و مفيش حد يعرف انه لي دور في نجاح العمل ده بس اللي كان بيصبره ان ربنا هيعوض .. و بعد ما قدر يوصل بدراعه للي هو فيه لسه في ناس مش مقتنعه بي .. بس ده حقهم لان مفيش حد عليه اجماع بس طالما مش مقتنع بحد يبقى ماتحرجوش و ابعد عنه احسن لأنه في نظرك مش الشخص اللي يفيد .. في رأي الشخصي ناس كتير بتعرف تتصور بس مش الكل بيعرف يمثل .. و اسف لو كنت منحاز اوي في كلامي لابويا بس زي ما قولت ده ابويا اللي نجاحه بيسعدني اكتر ما بيسعدني نجاحي".

وتابع : " ملحوظة : ابويا قالي انه عامل دور مهم في الفيلم ده .. و يمكن بيكدب عليا و طالع كومبارس .. ساعتها هاتأسف على البوست " .

فيلم "كازابلانكا" بطولة أميرة كرارة وغادة عادل وإياد نصار وعمرو عبد الجليل ولبلبة ومحمود البزاوي وأحمد داش والتركي هاليت أرجنش، ومن تأليف هشام هلال، وإخراج بيتر ميمي، وإنتاج وليد منصور، ومنتج فني فتحي إسماعيل وعادل سالم، ومدير تصوير حسين عسر، ومخرج منفذ خيري سالم، ومكساج طارق علوش، وتصميم ملابس مي جلال، وموسيقي تصويرية أمين بوحافة، ومونتاج أحمد حمدي، ومهندس صوت محمد الدالي، وإشراف فني وديكور أحمد فايز.


اضف تعليقك

لأعلى