شيرين عبد الوهاب في بيان جديد: " عاوزة أتكلم من قلبي" | الصباح
اجتماعين في واشنطن والخرطوم.. مصر تتقدم بثبات فى مفاوضات سد النهضة     elsaba7     الحكومة تستعد لاطلاق أكبر قاعدة بيانات بالشرق الاوسط     elsaba7     لاستغلال موارد البلاد..تبادل السفراء مع أمريكا أمل السودان للخروج من نفق الإرهاب     elsaba7     معديات الموت تهدد أهالي المنوفية والبحيرة     elsaba7     اتفاق على تنفيذ اتفاق السلام :حلم السلام يراود جنوب السودان.. واتهامات متبادلة بين أطراف النزاع     elsaba7     افتتاح مركز التميز في الطاقة بشراكة مصرية أمريكية     elsaba7     ضحايا سرقات بطاقات التموين     elsaba7     ومخطط تطوير قلعة صلاح الدين.. رئيس الوزراء يتابع عمل صندوق مصر السيادي     elsaba7     «عين شمس » تحتفل باليوم العالمى لأصحاب القدرات الخاصة     elsaba7     بالتفاصيل.. انهيار سور "أبو فانا" يثير أزمة بين "الآثار" و"الكنيسة"     elsaba7     مخطط إنقاذ السكة الحديد باسطول الجرارات الأمريكية الجديدة     elsaba7     تغيرات بالجملة في الإعلام المصري..الإبراشي يترك "أون" ويتجه للتليفزيون المصري.. و"أبو بكر" بديلا عنه     elsaba7    

شيرين عبد الوهاب في بيان جديد: " عاوزة أتكلم من قلبي"

محرر الصباح / 2019-03-24 22:17:59 / فن
صورة

صورة

نشرت الفنانة شيرين عبد الوهاب بيانًا جديدًا قبل قليل حول واقعة إسائتها لمصر في حفل أقيم قبل أيام بمملكة البحرين.

وكتب "شيرين" عبر "فيس بوك":عاوزة أتكلم من قلبي مع كل واحد من أهل بلدي الحبيبة، ومن أهلي وأصدقائي وزملائي؛ اللي قدروا يفهموا ويصدقوا إني لا يمكن أسيء لبلادي اللي أنا كلي من خيرها ولا يمكن أنكر فضلها عليا، بجد باشكركم وباحبكم، وبعتذر للي أساء فهم كلامي من كل قلبي".

وتابعت: "بالنسبة للقنوات المأجورة من خارج مصر، اللي خدت كلامي وخرجته عن سياقه تماماً وحاولت تستغله ضد بلدي؛ بقولهم أن بلدي خط أحمر، وعمركم ما هاتفرقوا بيني وبينها.

أحب أوضح لكل الناس اللي حقهم يعرفوا إن ما كُتب عني في الصحافة ونسب لي غير صحيح بالمرة، وتقدروا تتحقوا من صحة كلامي من الفيديو الموجود مع إنه ممنتچ عن قصد علشان يطلعني غلطانة".

وتابعت: "ما قيل على لسان النقابة والصحافة إني قلت (أنا هنا أتكلم براحتي عشان اللي بيتكلم في مصر بيتحبس)، وطبعاً ده مش حقيقي، وماقلتهوش، لأن الكلمة بتفرق! اللي قلته نصاً وهو موجود بالفيديو "أنا هنا أتكلم براحتي عشان في مصر ممكن يسجنوني" - فيه فرق كبير بين الجملتين!".

وقالت: "أنا كنت بتكلم عن موقف شخصي لما هزرت علي المسرح من قبل ورُفعت عليا دعاوى وصدر حكم بسجني سنة وسددت كفالة، واستأنفت واتلغى الحكم في الاستئناف! وبعدين اترفع عليا جنحة مباشرة عن نفس الواقعة، واتحكم فيها بعدم اختصاص القضاء المصري بما وقع في الشارقة؛ هذا ما كنت أقصده والله أعلم بالنوايا".

وختمت: "بحبك يابلدي مهما حصل، ودايماً #تحيا_مصر".


اضف تعليقك

لأعلى