بعد هجومهم عليه.. اسامة كمال يفتح النار على خالد منتصر وطارق حجي | الصباح

بعد هجومهم عليه.. اسامة كمال يفتح النار على خالد منتصر وطارق حجي

الاعلامي أسامة كمال

الاعلامي أسامة كمال

رد الإعلامي أسامة كمال، على الإعلامي الدكتور خالد منتصر وطارق حجي المفكر السياسي المنشور الذي قام به ضده اليوم عبر صفحته على الفيس بوك قائلا ( د. خالد منتصر كاتب على صفحته على فيس بوك: "صدمتي كبيرة في المذيع أسامه كمال اللي من المفروض أنه يقدم علي أنه الصوت الرسمي للدولة، إستبشرنا خيراً بأنه سيستجيب لدعوة الرئيس السيسي التي أطلقها من شرم الشيخ لتصحيح الخطاب الديني وحرية العقيدة، مضيفا والله أنا سعيد بمتابعتك يا د. خالد وسعيد ان الكرافتة عجبتك، لأن هذه الحاجة الوحيدة اللي خرجت بيها من تعليقك المهذب).

وأضاف خلال برنامجه مساء DMC، اليوم الخميس أن (متابعي  د. خالد منتصر ردوا وعملوا حفلة، منهم اللي بيتكلم على المذيع الفاشل اللي مش مقنع واللي واللي، لكن مثال لبعض الردود اللطيفة زي الكومنت اللطيف بتاع الدكتور طارق حجي المفكر السياسي).

ووجه كمال رسالة لطارق حجي قائلا (منزعج جداً إن د. طارق حجي اكتشف بمهارة شديدة الهوس الديني اللي جوايا، وفي السكة خد طارق نور مقص وقال إننا احنا الاتنين تجار، بس كويس مطلعش طارق نور هو كمان عنده هوس ديني)

وسخر كمال قائلا (برافو د. طارق بارفع لك القبعة ولد. خالد ولأصدقائهم على الفيس بوك، بس الحقيقة مش عارف أعمل ايه بعد ماكتشفتوا حقيقتي السلفية الاخوانية المتعصبة المهووسة، أودي وشي فين من زمايلي في الزاوية اللي بأروحها وأقول ايه لأمير الجماعة لما يعرف إني اتكشفت).

وقال (في النهاية ردي كلمة واحدة علي كل ده '' مش كل واحد عزمت عليه بكأس  و قالك مش بيشرب يبقي عنده هوس ديني).

اضف تعليقك

لأعلى